Handelsbetingelser

KONTAKT
Du kan kontakte os på tlf.: 3965 8898 (kl. 9-15) eller på mail info@chaya.dk, som vi besvarer indenfor 2 timer i hverdagen.

 

GENERELLE OPLYSNINGER
Virksomhedens juridiske navn: CHAYA ApS
CVR nr.: 66111717
Adresse Literbuen 9, 2740 Skovlunde
E-mail adresse: info@chaya.dk
Telefonnummer: 3965 8898
Etableringsår: 1980

 

LEVERING
Vi lægger et gebyr på til dækning af porto:
- Pakker uden omdeling: kr. 39,-
- Pakker med omdeling: kr. 45,-

Ved køb over kr. 350,- sendes den samlede ordre fragtfrit. De anførte gebyrsatser er gældende indenfor Danmark.

Vi sender dine varer med PostNord. Under normale forhold vil du modtage varerne ca. 1-3 hverdage efter vi har modtaget din bestilling og betaling. Hvis en af dine bestilte varer er i restordre, og vi ved at den er på trapperne, så vil vi vente og sende din ordre samlet. Du får naturligvis besked om dette.

 

BETALING
Du kan vælge at betale med Dankort, de fleste internationale kredit- og debetkort, bankoverførsel eller få faktura tilsendt (hvis det er et firma der bestiller). Vælger du Dankort eller anden kortbetaling indtaster du dine kortoplysninger via en sikker forbindelse administreret af Nets.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra chaya.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Ved bankoverførsel afsendes varerne straks efter vi har registreret din betaling. obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor her.

 

RESERVATION AF BELØB
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

 

FORTRYDELSESRET
Du har 30 dages fortrydelsesret, når du handler på chaya.dk. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du:

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@chaya.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt dine varer og her

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

VARER UNDTAGET FORTRYDELSESRETTEN
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

 

VARENS STAND, NÅR DU SENDER RETUR
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Chaya, Lyngby Hovedgade 9A, 2800 Kgs. Lyngby. Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

REKLAMATION
Hvis dine varer er beskadiget under forsendelsen, beder vi dig kontakte os. Vi vil hurtigst muligt fremsende nogle nye eller give dig pengene retur. Vi beder dig opbevare de beskadigede varer, til du har kontaktet os, da vi i visse tilfælde ønsker varerne retur som dokumentation. Vi betaler naturligvis for forsendelsen. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på chaya.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

VAREN SENDES TIL:
Chaya, Lyngby Hovedgade 9A, 2800 Kgs. Lyngby

 

VI HAR BRUG FOR FØLGEND INFORMATIONER, NÅR DU SENDER VAREN RETUR TIL OS
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

PERSONDATAPOLITIK
For at du kan indgå aftale med os på chaya.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos CHAYA ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for CHAYA ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på chaya.dk er Kirstine Laurents, direktør.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til chaya.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Som registreret hos CHAYA ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til CHAYA ApS via e-mail info@chaya.dk

 

KLAGEADGANG
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Kirstine Laurents (info@chaya.dk).

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her